V tabulce níže naleznete český překlad všech SrvID pro tachografy EFAS. Platný pro EFAS 3, EFAS 4 a EFAS 5.
Tabulka podporuje fulltextové vyhledávání pro snadnější orientaci.
Některé závady se nemusejí týkat všech verzí tachografu EFAS (např. chyby týkající se GNSS a DSRC jsou platné pouze pro EFAS 5).
SrvID | EFT | DTC | Popis |
---|---|---|---|
S1* | -- | 80 00 002007 | Napájecí napětí snímače pohybu překročilo maximální povolenou hodnotu 9V. EFAS kontroluje napětí snímače pohybu periodicky několikrát za sekundu. Řešení
|
S2* | -- | 80 00 002003 | Napájecí napětí snímače pohybu je pod minimální povolenou hodnotou 6,5V. EFAS kontroluje napětí snímače pohybu periodicky několikrát za sekundu. Řešení
|
S3* | 08 | 80 00 002004 | Došlo k přerušení napájení snímače pohybu po dobu delší než 200 ms. Tato závada je detekována a odesílána do tachografu snímačem pohybu. Řešení
|
S4* | -- | 80 00 000007 | Napájecí napětí tachografu EFAS překročilo maximální povolenou hodnotu. EFAS kontroluje své napětí periodicky několikrát za sekundu. Řešení
|
S5* | -- | 80 00 000003 | Napájecí napětí tachografu EFAS je pod minimální povolenou hodnotou. EFAS kontroluje své napětí periodicky několikrát za sekundu. Řešení
|
S6* | 08 | 80 00 000004 | Došlo k přerušení napájení tachografu EFAS na dobu delší než 200 ms. To může nastat například podpětím, přepětím nebo momentovým poklesem napětí. Řešení
Poznámka Po přerušení napájení může být EFAS restartován pouze pokud je tachograf řádně napájen (dle rozsahů uvedených na výrobním štítku) po dobu alespoň jedné minuty. |
S7 | 01 | 40 00 000200 | Do slotu 1 byla vložena neplatná karta. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Kontrola slotů je prováděna tachografem během vložení karty a poté periodicky za provozu. Řešení Stiskněte a podržte tlačítko slotu 1 pro vyjmutí karty a zkontrolujte kartu dle možných příčin uvedených výše. Kontrolu slotu proveďte vložením karty do jiného tachografu/čtečky nebo vložením jiné karty do tachografu (o které víme, že je plně funkční). Další informace jsou uvedeny pod SrvID S39/S40. |
S8 | 01 | 40 00 000300 | Do slotu 2 byla vložena neplatná karta. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Kontrola slotů je prováděna tachografem během vložení karty a poté periodicky za provozu. Řešení Stiskněte a podržte tlačítko slotu 2 pro vyjmutí karty a zkontrolujte kartu dle možných příčin uvedených výše. Kontrolu slotu proveďte vložením karty do jiného tachografu/čtečky nebo vložením jiné karty do tachografu (o které víme, že je plně funkční). Další informace jsou uvedeny pod SrvID S39/S40. |
S9 | 03 | 40 00 000200 | Karta vložená do slotu 1 obsahuje čas vyjmutí později než je současný čas v tachografu EFAS. Tato událost může za normálních okolností nastat pouze pokud byla karta předtím vložena do jiného tachografu. Řešení
Poznámka Tato událost může nastat, pokud s kartou dílny provedete korekci UTC času v jednom slotu a kartu po vyjmutí vložíte do druhého slotu. V takovém případě se tato událost nepovažuje za závadu v případě, kdy jste provedli korekci UTC času správně. |
S10 | 03 | 40 00 000300 | Karta vložená do slotu 2 obsahuje čas vyjmutí později než je současný čas v tachografu EFAS. Tato událost může za normálních okolností nastat pouze pokud byla karta předtím vložena do jiného tachografu. Řešení
Poznámka Tato událost může nastat, pokud s kartou dílny provedete korekci UTC času v jednom slotu a kartu po vyjmutí vložíte do druhého slotu. V takovém případě se tato událost nepovažuje za závadu v případě, kdy jste provedli korekci UTC času správně. |
S11 | 05 | 40 00 000200 | Karta byla do slotu 1 vložena zatímco tachograf registroval pohyb vozidla, resp. tachograf detekoval přicházející impulzy ze snímače na pinu B3 a EFAS se nacházel v "režimu jízdy". Řešení Vkládejte kartu do tachografu pouze v případě, kdy vozidlo stojí. |
S12 | 05 | 40 00 000300 | Karta byla do slotu 2 vložena zatímco tachograf registroval pohyb vozidla, resp. tachograf detekoval přicházející impulzy ze snímače na pinu B3 a EFAS se nacházel v "režimu jízdy". Řešení Vkládejte kartu do tachografu pouze v případě, kdy vozidlo stojí. |
S13 | 06 | 40 00 000200 | Karta byla vložena do slotu 1 poté, co byla z jiného tachografu vyjmuta bez jejího řádného ukončení. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Řešení
|
S14 | 06 | 40 00 000300 | Karta byla vložena do slotu 2 poté, co byla z jiného tachografu vyjmuta bez jejího řádného ukončení. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Řešení
|
S15* | 14 | 40 00 000200 | Integrita (pravost) dat na kartě vložené ve slotu 1 nemůže být zaručena. Bezpečnostním modulem tachografu EFAS byly objeveny chyby v datové struktuře karty. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Řešení
|
S16* | 14 | 40 00 000300 | Integrita (pravost) dat na kartě vložené ve slotu 2 nemůže být zaručena. Bezpečnostním modulem tachografu EFAS byly objeveny chyby v datové struktuře karty. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Řešení
|
S17 | 18 | 40 00 000400 | Karta byla ze slotu 1 vyjmuta jiným než standardním způsobem (stisknutím a podržením tlačítka slotu 1) nebo EFAS vyhodnotil, že po přerušení napájení kartu ve slotu dále neregistruje. Řešení Vložte kartu do slotu obráceně a zkontrolujte, zda-li je funkční mechanismus zámku karty. Za normálních okolností by nemělo být možné kartu ze slotu vyjmout ručně.
|
S18 | 18 | 40 00 000400 | Karta byla ze slotu 2 vyjmuta jiným než standardním způsobem (stisknutím a podržením tlačítka slotu 2) nebo EFAS vyhodnotil, že po přerušení napájení kartu ve slotu dále neregistruje. Řešení Vložte kartu do slotu obráceně a zkontrolujte, zda-li je funkční mechanismus zámku karty. Za normálních okolností by nemělo být možné kartu ze slotu vyjmout ručně.
|
S19 | 12 | 40 00 000200 | Byla zjištěna chyba během ověřování karty ve slotu 1. V případě této události je nepravděpodobné, že by závada byla v důsledku vadného mechanismu zámku karty. V tomto případě by tachograf hlásil jiné chybové kódy. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Řešení Zkontrolujte kartu v jiném kartovém slotu nebo jiném zařízení. |
S20 | 12 | 40 00 000300 | Byla zjištěna chyba během ověřování karty ve slotu 2. V případě této události je nepravděpodobné, že by závada byla v důsledku vadného mechanismu zámku karty. V tomto případě by tachograf hlásil jiné chybové kódy. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Řešení Zkontrolujte kartu v jiném kartovém slotu nebo jiném zařízení. |
S21 | -- | 80 00 000660 | V tachografu není přítomný modul tiskárny nebo v tiskárně chybí rolička termopapíru. Řešení
|
S22 | 09 | 80 00 002180 | Signál ze snímače pohybu na pinu B3 byl přerušen. Rychlost zobrazena na displeji tachografu zůstává na 0 km/h (mph) i když je vozidlo v pohybu. Snímač pohybu posílá po datové lince (B4) kontrolní výpočet ze kterého vyplývá, že rychlost vozidla je >0 km/h (mhp). Řešení
|
S23 | 09 | 80 00 002280 | Signál ze snímače pohybu na pinu B3 je vadný. Tachograf zobrazuje chybnou rychlost vozidla. Počet impulsů neodpovídá kontrolnímu výpočtu snímače pohybu odesílaným do tachografu po datové lince (B4). Řešení
|
S24 | 09 | 80 00 002380 | Datová komunikace snímače pohybu s tachografem (B4) nefunguje správně. Řešení
|
S25 | 09 | 80 00 002380 | Datová komunikace snímače pohybu s tachografem (B4) byla přerušena. Snímač pohybu neodpovídá nebo není připojen. Řešení
|
S26* | 22 | 80 00 002452 | Chyba s ohledem na integritu (pravost) dat snímače pohybu. Řešení
|
S27* | 21 | 80 00 002452 | Snímač pohybu zjistil a nahlásil závadu během ověřování a uložil si jí do své paměti. Obecně tato událost nastane pouze pokud byl snímač připojen k jinému tachografu než se kterým je spárovaný. Řešení
|
S28* | 11 | 80 00 002452 | Tachografem EFAS byla zjištěna závada během ověřování snímače pohybu. Připojený snímač pohybu je vadný nebo nebyl ještě spárován s tachografem. Tato událost může nastat i v případě, kdy byl v meziobdobí k tachografu připojen jiný snímač pohybu než ten, který je s ním spárovaný. Vzhledem k tomu, že EFAS se opakovaně pokouší o ověření snímače pokusu několikrát při zjištění závady, může trvat až několik minut než se závada projeví na displeji tachografu. Řešení
|
S29* | 13 | 80 00 002452 | EFAS zjistil neoprávněnou manipulaci snímače pohybu. Řešení
|
S30* | 18 | 80 00 000800 | Tachograf má chybně nastavený čas nebo zjistil závadu v integrovaném modulu RTC. Tachograf dále nezaznamenává data do své paměti ani na vložené karty z důvodu zamezení záznamu nekonzistentních údajů. Jiné karty než kartu dílny nebo kontrolní kartu tachografu nepřijímá. Řešení
|
S31 | -- | 80 00 000900 | EFAS detekuje impulsy ze snímače pohybu (B3) zatímco je vypnuté zapalování. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Řešení
|
S32 | -- | 40 00 000A70 | Komunikace na hlavní CAN sběrnici (dle nastavení tachografu na konektoru A nebo C) s tachografem EFAS nefunguje správně nebo není možná. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Poznámky V závislosti na konfiguraci systému pro správu závad CAN sběrnice je zjišťování závad a událostí potlačeno maximálně na 25 vteřin (obecně je tato hodnota nižší) po zapnutí zapalování. To znamená, že jsou nahlášeny pouze závady, které přetrvávají po uplynutí této uvedené doby. Vyčkejte na uplynutí této doby pro ověření, že se žádné závady na CAN sběrnici neprojevují. Řešení
|
S33 | -- | 40 00 000B78 | Komunikace na hlavní CAN sběrnici (dle nastavení tachografu na konektoru A nebo C) se nachází ve stavu "Bus Off", tzn. že tachograf se nadále neúčastní komunikace na CAN sběrnici. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Řešení
|
S34 | -- | 40 00 001177 | Komunikace s palubní deskou/elektronickým tachometrem nefunguje správně nebo je přerušena. Spojení mezi palubní deskou/elektronickým tachometrem a tachografem je monitorováno tachografem periodicky zprávou odesílanou palubní deskou/elektronickým tachometrem každou vteřinu. Poznámky V závislosti na konfiguraci systému pro správu závad CAN sběrnice je zjišťování závad a událostí potlačeno maximálně na 25 vteřin (obecně je tato hodnota nižší) po zapnutí zapalování. To znamená, že jsou nahlášeny pouze závady, které přetrvávají po uplynutí této uvedené doby. Vyčkejte na uplynutí této doby pro ověření, že se žádné závady na CAN sběrnici neprojevují. Řešení
|
S35* | 31 | 80 00 000C31 | Byla zjištěna chyba v kontrolním výpočtu programové paměti tachografu. Pravděpodobně se jedná o hardwarovou chybu v určité oblasti paměťového modulu. Správná funkce tachografu v tomto případě již nemusí být zaručena. Tuto chybu tachograf obvykle nahlásí několik minut po zapnutí zapalování, kdy tachograf provádí POST (Power-on self test). Řešení
|
S36* | 15 | 80 00 000D33 | EFAS zjistil po svém spuštění chybu v kontrolním výpočtu kalibračních údajů. Správná funkce tachografu v tomto případě již nemusí být zaručena. Řešení
|
S37 | -- | 80 00 000D40 | Kalibrační data jsou chybné nebo nekompletní. Pravděpodobně nejméně jeden ze zákonných parametrů nemá uloženou platnou hodnotu nebo při programování nebyla tachografem alespoň jeden ze zákonných parametrů uznán a nebyl opraven. Tuto závadu tachograf vyhodnocuje po vyjmutí karty dílny z tachografu. Řešení
|
S38* | 32 | 40 00 000700 | Byla zjištěna závada tiskárny - výtisk nemohl být zahájen nebo byl zrušen z důvodu varování pro překročení teplotního rozsahu, tzn. že mechanismus tiskárny se nedokázal zchladit během jedné minuty. Níže jsou uvedeny možné přičiny:
Řešení
|
S39 | 40 | 40 00 000200 | Čtení nebo zápis na kartu vloženou ve slotu 1 selhalo. Řešení
|
S40 | 40 | 40 00 000300 | Čtení nebo zápis na kartu vloženou ve slotu 2 selhalo. Řešení
|
S41* | 31 | 40 00 000400 | Tachograf zjistil mechanickou nebo elektrickou závadu kartového slotu 1. Například pokud karta nemohla být odjištěna ze zámku. Řešení
|
S42* | 31 | 40 00 000500 | Tachograf zjistil mechanickou nebo elektrickou závadu kartového slotu 2. Například pokud karta nemohla být odjištěna ze zámku. Řešení
|
S43* | 31 | 40 00 000F00 | Tachograf zjistil závadu tlačítek, tzn. že nejméně jedno tlačítko zůstává stisknuté. Tachograf tuto chybu nahlásí v případě, kdy registruje stisk libovolného tlačítka po dobu delší než 2 minuty. Řešení
|
S44* | 33 | 40 00 001030 | Tachograf zjistil závadu LCD displeje. Komunikace mezi tachografem a displejem nefunguje správně nebo byla trvale přerušena. Na displeji se buďto neukazuje nic, nebo je displej vadný (blikání, chyba některých pixelů, atd.) Poznámky Pokud je displej příliš tmavý, tak je nutné upravit ručně jas a kontrast. Nicméně, v takovém případě tachograf nehlásí žádné závady. Řešení
|
S45* | 35 | 40 00 002508 | Snímač pohybu nahlásil tachografu vnitřní závadu. Řešení Pokud je závada přetrvávající nebo se často opakuje, je nutné vyměnit tachograf. |
S46 | -- | 40 00 003100 | Závada tachografu, pin B5. Poznámky Rezervovaný kód závady. |
S47* | -- | 40 00 003200 | Závada tachografu, pin B6. Poznámka Rezervovaný kód. Pin B6 je elektricky spojen s piny B7 a D6. Pro podrobnosti vyhledejte popis SrvID 48. |
S48 | 31 | 40 00 003000 | Závada tachografu, pin B7 (signál rychlosti). Monitorovací obvod signálu na tomto pinu zaznamenal poruchu. Řešení
|
S66 | 81 | -- | Tachograf EFAS byl otevřen s použitím karty dílny. Poznámky Otevření krytu tachografu mimo dobu ověřování musí být za každých okolností zaznamenáno do protokolu. |
S67 | 04 | 80 00 001260 | Vozidlo bylo v pohybu i když v kartovém slotu 1 nebyla vložena platná karta (karta řidiče nebo karta dílny). Pokud ve slotu 1 je vložena platná karta řidiče nebo dílny, tak tachograf bude i přesto hlásit tuto závadu v případě, kdy je jakákoli jiná neplatná karta (ne karta řidiče nebo dílny) vložena ve slotu 2. Řešení
|
S68* | 18 | -- | Interní bezpečnosti modul tachografu zjistil potenciální nestálost v průběhu hardwarového testu. Řešení Nic nedělat. |
S69 | 2 | -- | Vložená kombinace karet ve slotu 1 a ve slotu 2 není povolená. Řešení Zkontrolujte vložené karty v tachografu a vyjměte jednu ze dvou karet. |
S70 | 07 | -- | Překročení maximální povolené rychlosti nastavené v tachografu po dobu delší než 1 minuta. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Řešení
|
S71* | 15 | -- | EFAS zaznamenal chybu ve velkokapacitní paměti. Integrita dat není dále zaručena. Řešení Pokud závada přetrvává nebo se často opakuje, je nutné vyměnit tachograf. |
S72* | 16 | -- | EFAS zaznamenal chybu v interní komunikaci mezi hlavním procesorem a bezpečnostním modulem. Řešení Pokud závada přetrvává nebo se často opakuje, je nutné vyměnit tachograf. |
S73* | 17 | -- | Kryt tachografu byl neoprávněně otevřen (bez vložené karty dílny). Řešení Tachograf musí být vyměněn pokud je poškozený, došlo k nezákonné manipulaci nebo pokud je plomba krytu jakkoli poškozena. |
S74* | 34 | -- | Došlo k závadě během stahování dat. Řešení
|
S75* | 23 | 80 00 002452 | Snímač pohybu hlásí obecnou chybu v komunikaci. Řešení Zkontrolujte snímač pohybu. Pokud závada přetrvává nebo se často opakuje, je nutné vyměnit snímač pohybu. |
S76* | 24 | 80 00 002452 | Závada snímače pohybu. |
S77* | 25 | 80 00 002452 | Snímač pohybu nahlásil závadu týkající se teploty (není v povoleném rozsahu). Řešení Zkontrolujte snímač pohybu. Pokud je závada přetrvávající nebo se často opakuje, je nutné vyměnit snímač pohybu. |
S78 | -- | -- | Toto servisní ID je pouze zpracováváno interně v tachografu EFAS. Řešení Nic nedělat. |
S79 | -- | -- | Toto servisní ID je pouze zpracováváno interně v tachografu EFAS. Řešení Nic nedělat. |
S80 | 82 | -- | Tachograf byl provozován mimo povolený teplotní rozsah. Řešení Nic nedělat. Záruka je tímto zneplatněna. |
S81* | 31 | 40 00 000139 | Obecná interní chyba tachografu. Jedná se o závadu hardwaru bezpečnostního modulu. Řešení Pokud je závada přetrvávající nebo se často opakuje, je nutné vyměnit tachograf. |
S82* | 15 | 40 00 000139 | Během interního testu velkokapacitní paměti nebo během čtení z této paměti tachograf EFAS vyhodnotil chybu v integritě dat. Řešení Pokud je závada přetrvávající nebo se často opakuje, je nutné vyměnit tachograf. |
S83 | 0A | 40 00 002280 | EFAS detekoval relevantní rozdíl mezi rychlostí poskytovanou ze snímače pohybu a GNSS přijímačem. Dle Nařízení EU 2016/799, rozdíl těchto rychlostí je považován za relevantní v případě, kdy hodnota odchylky mediánu je trvale nad 10 km/h po dobu delší jak 5 minut (vozidlo v pohybu). Řešení
|
S84* | 11 | 80 00 002452 | Tato závada může mít jednu z následujících příčin:
Řešení
|
S85* | 20 | 80 00 002452 | Snímač pohybu nahlásil tachografu EFAS neznámou závadu. Připojený snímač pohybu není kompatibilní s tachografem EFAS nebo je snímač pohybu vadný. Řešení
|
S86 | 52 | 40 00 F01762 | Časový konflikt mezi údajem UTC času z přijímače GNSS a vnitřním časem tachografu RTC. Tachograf hlásí tuto závadu v případě, kdy se čas mezi těmito zdroji liší o více než 60 vteřin. Řešení V případě zaznamenání této události tachograf automaticky provede korekci UTC času z přijímače GNSS, pokud je signál GNSS platný. |
S87* | 31 | 40 00 000139 | Bezpečnostní modul tachografu EFAS detekoval pravděpodobnou interní závadu tachografu. Řešení Pokud je závada přetrvávající nebo se často opakuje, je nutné vyměnit tachograf. |
S88 | -- | -- | Komunikace na vedlejší CAN sběrnici (dle nastavení tachografu na konektoru A nebo C) s tachografem EFAS nefunguje správně nebo není možná. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Poznámky V závislosti na konfiguraci systému pro správu závad CAN sběrnice je zjišťování závad a událostí potlačeno maximálně na 25 vteřin (obecně je tato hodnota nižší) po zapnutí zapalování. To znamená, že jsou nahlášeny pouze závady, které přetrvávají po uplynutí této uvedené doby. Vyčkejte na uplynutí této doby pro ověření, že se žádné závady na CAN sběrnici neprojevují. Řešení
|
S89 | -- | 40 00 00FD0B | Komunikace na vedlejší CAN sběrnici (dle nastavení tachografu na konektoru A nebo C) se nachází ve stavu "Bus Off", tzn. že tachograf se nadále neúčastní komunikace na CAN sběrnici. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Řešení
|
S90* | 14 | 40 00 000200 | Integrita (pravost) dat na kartě vložené ve slotu 1 nemůže být zaručena. Chyby byly objeveny v datové struktuře. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Řešení
|
S91* | 14 | 40 00 000300 | Integrita (pravost) dat na kartě vložené ve slotu 2 nemůže být zaručena. Chyby byly objeveny v datové struktuře. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Řešení
|
S92 | 31 | 40 00 000139 | Tachograf zaznamenal obecnou interní závadu - neplatná kombinace instalovaných softwarových komponentů. Verze aplikace není kompatibilní s verzí softwaru aplikace bezpečnostního modulu. Řešení Vyměňte tachograf. |
S93 | 18 | 80 00 000800 | Odchylka mezi časem z GNSS a interním časem tachografu je větší než 20 minut nebo vyšší v absolutních číslech než 40 minut od poslední kalibrace. Řešení
|
S94* | 31 | 40 00 000139 | Tachograf zaznamenal obecnou interní závadu. EFAS provedl restart bez známé příčiny. Řešení Pokud je závada přetrvávající nebo se často opakuje, je nutné vyměnit tachograf. |
S95* | 31 | 40 00 000139 | Tachograf zaznamenal obecnou interní závadu. EFAS provedl restart z důvodu zabudovaného "hlídacího psa". Řešení Pokud je závada přetrvávající nebo se často opakuje, je nutné vyměnit tachograf. |
S96* | 31 | 40 00 000139 | Tachograf zaznamenal obecnou interní závadu. EFAS provedl restart z důvodu mimořádné události během spouštění programu. Příčinou může být např. vadný paměťový modul. Řešení Pokud je závada přetrvávající nebo se často opakuje, je nutné vyměnit tachograf. |
S97* | 31 | 40 00 000139 | Tachograf zaznamenal obecnou interní závadu. EFAS provedl restart z důvodu mimořádné události během spouštění programu. Řešení Pokud je závada přetrvávající nebo se často opakuje, je nutné vyměnit tachograf. |
S98* | 31 | 40 00 000139 | Integrovaný modul času (RTC) je vadný. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Řešení Vložte kartu dílny a proveďte korekci UTC času. Pokud nelze čas nastavit, tachograf je nutné vyměnit. |
S99 | 31 | 40 00 000139 | Interní modul pro kontrolu kartové čtečky je vadný. Závada ve funkci obou zařízení pro čtení karet. Řešení Pokud je závada přetrvávající nebo se často opakuje, je nutné vyměnit tachograf. |
S100 | -- | -- | Toto servisní ID je pouze zpracováváno interně v tachografu EFAS. Řešení Nic nedělat. |
S101 | 09 | 80 00 002280 | Vstupní impulsy ze snímače pohybu na pinu B3 (impulsy ze snímače pohybu do tachografu) není věrohodný - hodnota je příliš vysoká (větší nebo rovna 1,6 kHz). Řešení
|
S102 | -- | -- | Toto servisní ID je pouze zpracováváno interně v tachografu EFAS. Řešení Nic nedělat. |
S103* | 31 | 80 00 000C31 | Byla odhalena chyba v programové paměti tachografu během kontrolního výpočtu. Nejspíše se jedná o chybu hardwaru v určité části paměti. Správná funkce tachografu není dále zaručena. Tato chyba se obecně vyskytuje u tachografů, které jsou delší dobu v provozu. Řešení Pokud je závada přetrvávající nebo se často opakuje, je nutné vyměnit tachograf. |
S104* | -- | -- | Kód rezervovaný pro budoucí rozšíření funkcí tachografu. |
S105* | 31 | 40 00 000139 | Napětí záložního zdroje energie je příliš nízké (zpravidla nižší než 3,3 V). Řešení
|
S106* | 15 | 40 00 000139 | Integrita dat ve velkokapacitní paměti tachografu je narušena. Tachograf dále žádné další data nezaznamenává. Řešení Vyměňte tachograf. |
S107 | 80 | -- | Provedení záznamu po aktualizaci softwaru tachografu. Touto událostí je v tachografu uloženo, kdy byla provedena jeho aktualizace. Řešení Nic nedělat. |
S108* | 31 | 40 00 000139 | Údaje z paměti zajištěné záložním zdrojem energie byla ztracena. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Řešení
|
S109 | -- | -- | Kód rezervovaný pro budoucí rozšíření funkcí tachografu. |
S110 | 31 | 40 00 000139 | Tachograf zaznamenal obecnou interní závadu. Níže jsou uvedeny možné příčiny:
Řešení
|
S111 | 31 | 40 00 000139 | Vadný komponent interního softwaru. Řešení Aktualizujte software. |
S112 | 31 | 40 00 000139 | Signál zapalování (pin A3) zaznamenal neobvyklý počet změn stavu (≥25/5s). Problém může být v chybějícím nebo poškozeném propojení uzemnění mezi piny A5 a A6, stejně jako oscilující signál. Řešení
|
S113 | 31 | 40 00 000139 | Nastavené napájecí napětí v tachografu (12 V nebo 24 V) neodpovídá skutečnému napětí změřenému na pinu A1. Chybné napájení bylo měřeno po dobu delší než 45 vteřin. Řešení
|
S114 | 31 | 40 00 000139 | Kontrola teploty tachografu EFAS je vadná nebo je teplota tachografu příliš nízká. Řešení Pokud se tato chyba objevuje za normální teploty, tachograf musí být vyměněn. |
S115 | -- | 40 00 000139 | Teplota tachografu EFAS je mimo povolený rozsah. Řešení Vyčkejte, dokud tachografu nebude v povoleném rozsahu teplot (-20 °C až +70 °C). |
S116 | 90 | 40 00 000139 | EFAS nedostává žádné údaje z nezávislého zdroje pohybu. Řešení
|
S117 | 01 | 40 00 000200 | Neplatná karta vložena do slotu 1. Řešení Zkontrolujte, případně vložte platnou kartu do slotu 1. |
S118 | 01 | 40 00 000300 | Neplatná karta vložena do slotu 2. Řešení Zkontrolujte, případně vložte platnou kartu do slotu 2. |
S119 | 31 | 40 00 000139 | Při vyjmutí karty dílny nemohla být úspěšně uložena bezpečnostní data o otevření krytu tachografu. Řešení Opakujte postup. Pokud závada přetrvává, kontaktujte EFAS servis. |
S120 | -- | -- | Předběžné varování: Za *XY* minut bude dosaženo maximální denní povolené doby řízení 9 hodin. |
S121 | -- | -- | Bylo dosaženo denní doby řízení 9 hodin. |
S122 | -- | -- | Předběžné varování: Za *XY* minut bude dosaženo maximální denní povolené doby řízení 10 hodin. |
S123 | -- | -- | Bylo dosaženo denní doby řízení 10 hodin. |
S124 | -- | -- | Předběžné varování: Za *XY* minut bude dosaženo maximální týdenní povolené doby řízení 56 hodin. |
S125 | -- | -- | Bylo dosaženo týdenní doby řízení 56 hodin. |
S126 | -- | -- | Předběžné varování: Za *XY* minut bude dosaženo maximální dvoutýdenní povolené doby řízení 90 hodin. |
S127 | -- | -- | Bylo dosaženo dvoutýdenní doby řízení 90 hodin. |
S128 | -- | -- | Předběžné varování: Za *XY* minut musí být udělán denní/týdenní odpočinek. |
S130 | -- | -- | Denní/týdenní odpočinek musí být udělán. |
S132 | -- | -- | Na displeji tachografu je zobrazeno *xx* dní před datem (dd.mm.yy) vypršení platnosti karty ve slotu 1 , kde *xx* je definováno parametrem RDI=F993 (standardně 60 dní). |
S133 | -- | -- | Na displeji tachografu je zobrazeno *xx* dní před datem (dd.mm.yy) vypršení platnosti karty ve slotu 2 , kde *xx* je definováno parametrem RDI=F993 (standardně 60 dní). |
S134 | -- | -- | Na displeji tachografu je zobrazeno *xx* dní před datem (dd.mm.yy), kdy by měli být staženy data z karty ve slotu 1, kde *xx* je definováno parametrem RDI=F994 (standardně 60 dní). |
S135 | -- | -- | Na displeji tachografu je zobrazeno *xx* dní před datem (dd.mm.yy), kdy by měli být staženy data z karty ve slotu 2, kde *xx* je definováno parametrem RDI=F994 (standardně 60 dní). |
S136 | -- | -- | Na displeji tachografu je zobrazeno *xx* dní před datem (dd.mm.yy), kdy by měli být staženy data z velkokapacitní paměti tachografu, kde *xx* je definováno parametrem RDI=F995 (standardně 10 dní). |
S137 | -- | -- | Na displeji tachografu je zobrazeno *xx* dní před datem (dd.mm.yy), kdy by mělo být provedeno pravidelné ověření a kalibrace tachografu, kde *xx* je definováno parametrem RDI=F996 (standardně 60 dní). |
S138 | FF | -- | Na displeji tachografu je zobrazeno *xx* dní před vypršením platnosti certifikátu, kde *xx* je definováno parametrem RDI=F996 (standardně 60 dní). Řešení Tachograf musí být vyměněn. |
S140 | 01 | 40 00 000200 | Do slotu 1 byla vložena karta první generace, ačkoli tachograf akceptuje pouze karty druhé generace. Řešení Použijte v tachografu kartu 2. generace. |
S141 | 01 | 40 00 000300 | Do slotu 2 byla vložena karta první generace, ačkoli tachograf akceptuje pouze karty druhé generace. Řešení Použijte v tachografu kartu 2. generace. |
S142 | 01 | 40 00 000200 | Typ karty vložený do slotu 1 není v současnosti tachografem akceptován. Například v případě vypršení certifikátu tachografu nelze vložit kartu řidiče nebo v případě závažné chyby tachografu lze vložit pouze kartu dílny nebo kontroly. |
S143 | 01 | 40 00 000300 | Typ karty vložený do slotu 2 není v současnosti tachografem akceptován. Například v případě vypršení certifikátu tachografu nelze vložit kartu řidiče nebo v případě závažné chyby tachografu lze vložit pouze kartu dílny nebo kontroly. |
S144 | 01 | 40 00 000200 | Chyba přístupu na kartu ve slotu 1. Řešení Vyjměte kartu ze slotu 1, vyčistěte kontaktní čip a opět ji vložte. |
S145 | 01 | 40 00 000300 | Chyba přístupu na kartu ve slotu 2. Řešení Vyjměte kartu ze slotu 2, vyčistěte kontaktní čip a opět ji vložte. |
S170 | 36 | -- | Tachograf nezískává žádná data z GNSS přijímače. Řešení Pokud závada přetrvává i po několika cyklech zapnutí/vypnutí zapalování, tak GNSS přijímač nefunguje správně a je potřeba vyměnit tachograf. |
S171 | 0D | 40 00 C46B00 | Chybějící data o poloze vozidla z GNSS přijímače.
Řešení Zkontrolujte funkčnost GNSS přijímače a zda-li přijímá signál z družice (anténa není ničím stíněna). |
S173 | 38 | 40 00 C25900 | Spojení s modulem vyhrazené komunikace krátkého dosahu je vadné (3x za sebou nedošlo k navázání komunikace s RTM modulem). Řešení Zkontrolujte připojení na modul DSRC. |
S174 | 0C | 40 00 C25900 | Chyba v komunikaci s modulem vyhrazené komunikace krátkého dosahu (RTM data jsou odlišná od těch uložených v tachografu). Řešení Překontrolujte data z DSRC modulu, případně vyměňte modul DSRC. |
S175 | 39 | -- | Rozhraní ITS není dostupné (chyba by neměla tachograf být vůbec nahlášena). Řešení - |
S176 | -- | 40 00 000D80 | CAN zpráva "Gateway_71" nebyla v daném intervalu přijata na CAN A sběrnici. Poznámka Tato chyba se může objevit pouze v případě, kdy je jako "Standardní protokol" (FD52) nastaven na VWN (varianta 8). Řešení Pokud tachograf není ve VWN vozidle, vyberte jiný parametr pro "Standardní protokol". |
S177 | -- | 40 00 000B80 | CAN zpráva "Dimming_01" nebyla v daném intervalu přijata na CAN A sběrnici. Poznámka Tato chyba se může objevit pouze v případě, kdy je jako "Standardní protokol" (FD52) nastaven na VWN (varianta 8). Řešení Pokud tachograf není ve VWN vozidle, vyberte jiný parametr pro "Standardní protokol". |
S178 | -- | 40 00 000F80 | CAN zpráva "Reset" nebyla v daném intervalu přijata na CAN A sběrnici. Poznámka Tato chyba se může objevit pouze v případě, kdy je jako "Standardní protokol" (FD52) nastaven na VWN (varianta 8). Řešení Pokud tachograf není ve VWN vozidle, vyberte jiný parametr pro "Standardní protokol". |
S200 | -- | -- | Při manuálním zadávání činnosti při vložení karty řidiče bylo překročeno maximální množství zadaných aktivit během jedné směny (>20). |
S201 | -- | -- | Zámek podniku nemůže být aktivován/deaktivován z důvodu jiné/konfliktní karty vložené v tachografu. Řešení Vyjměte konfliktní kartu a zopakujte proces. |
S202 | -- | -- | Bylo dosaženo maximálního množství uzamčení podnikem za jeden den. Řešení Na začátku následujícího kalendářního dne bude možné opět provést uzamčení kartou podniku. |
S203 | -- | -- | Bylo dosaženo maximálního množství uzamčení podnikem za jeden den. Řešení Na začátku následujícího kalendářního dne bude možné opět provést uzamčení kartou podniku. |
S204 | -- | -- | Funkci nelze momentálně provést. Řešení Opakujte zadání po krátké přestávce. |
S205 | -- | -- | Neočekávané zadání během uzamykání dat kartou podniku. Řešení Opakujte zadání po krátké přestávce. |
S206 | -- | -- | Neočekávané zadání během zadávání času. Řešení Opakujte zadání po krátké přestávce. |
S207 | -- | -- | Neočekáváné zadání během spuštění párování snímače. Řešení Opakujte zadání po krátké přestávce. |